Τρίτη 14 Απριλίου 2015

Γλυκα ψωμακια με φρεσκο χαμομηλι και λεβαντα | Chamomile and lavender Scones


Scones with chamomile and lavender


Άλλο ένα Πάσχα πέρασε. Ελπίζω να περάσατε όμορφα, να ξεκουραστήκατε και να απολαύσατε την παρέα αγαπημένων προσώπων.
Προσωπικά δεν κατάλαβα πως πέρασαν οι μέρες. Λόγω καιρού, η προηγούμενη εβδομάδα κύλησε ήρεμα, εντός σπιτιού, αγκαλιά με έναν υπέροχο σκύλακο. Όσο όμως έφτιαχνε ο καιρός τόσες περισσότερες βόλτες κάναμε τόσο στην εξοχή όσο και στην θάλασσα. Ανακάλυψα ένα μαγευτικό οινοποιείο, ανθισμένα περιβόλια γεμάτα παπαρούνες και χωράφια ντυμένα με ένα πανέμορφο στρώμα από χαμομήλια. Συνειδητοποίησα πόσο σε χαλαρώνει η φύση και ξανάνιωσα την χαρά να μαζεύεις ανθισμένο δεντρολίβανο, μυρωδάτο μάραθο, κατακίτρινα λεμόνια και να ζαλίζεσαι από τα αρώματά τους.

                                 Scones with chamomile and lavender

Όλα τα ωραία όμως έχουν και ένα τέλος και ίσως γι'αυτό τα λαχταρούμε περισσότερο.
Όταν επιστρέψαμε, το ψυγείο μας ήταν άδειο και τα πάντα έξω κλειστά. Έπρεπε λοιπόν να αρκεστώ στις προμήθειες που φέραμε μαζί μας και να φτιάξω κάτι για το πρωινό μας. Τα υλικά περιορισμένα άλλα η πρώτη ύλη ήταν εκεί, δίπλα στο παράθυρο με τα λευκά λουλουδάκια και με περίμενε.
Και εγένοντο scones! Τα ελαφρώς γλυκά ψωμάκια ενισχύθηκαν με φρέσκα λουλουδάκια από χαμομήλι και αποξηραμένη λεβάντα. Το άρωμά τους ονειρικό και η γεύση τους γεμάτη άνοιξη.
Εάν δεν έχετε φρέσκο χαμομήλι μπορείτε να το αντικαταστήσετε με αποξηραμένο στην μισή ποσότητα όμως.

Καλή επιτυχία!

Scones με φρέσκο χαμομήλι και λεβάντα

Υλικά:
Για περίπου 10 ψωμάκια

150 γρ. κρύο βούτυρο
230 γρ. αλεύρι που φουσκώνει
1 πρέζα αλάτι
3 κουτ. γλυκού άνθη χαμομηλιού
1 κουτ. γλυκού αποξηραμένη λεβάντα
2 κουτ. σούπας μέλι
130 ml γάλα

Εκτέλεση:

Προθερμαίνουμε το φούρνο στον αέρα στους 170 βαθμούς.

Στον επεξεργαστή τροφίμων βάζουμε το αλεύρι, το κρύο βούτυρο σε κομματάκια, το αλάτι, τα άνθη χαμομηλιού, την λεβάντα και το μέλι και χτυπάμε μέχρι έχουμε ένα μείγμα που μοιάζει με ψίχουλα. Με τον επεξεργαστή σε λειτουργία ρίχνουμε σιγά σιγά το γάλα μέχρι να δημιουργηθεί μια ζύμη.
Μεταφέρουμε την ζύμη σε αλευρωμένη επιφάνεια και ανοίγουμε με το πλάστη σε πάχος 3-4 εκατοστών. Με ένα στρογγυλό κουπάτ ή με ποτήρι, κόβουμε τα scones και τα τοποθετούμε στο ταψί μας που έχουμε στρώσει με λαδόκολλα.
Με ένα πινέλο αλείφουμε την επιφάνειά τους με λίγο γάλα.
Ψήνουμε για περίπου 15 - 20 λεπτά, μέχρι να ροδίσουν.

Σερβίρουμε χλιαρά με λίγο βούτυρο και μέλι. 

Καλή απόλαυση!

Scones with chamomile and lavender

Scones with chamomile and lavender

Ingredients:
Makes around 10 scones

150 gr cold butter
230 gr self rising flour
1 pinch of salt
3 tsp stems of chamomile
1 tsp dried lavender
2 tbsp honey
130 ml milk

Preparation:


Preheat oven to 170 degrees, fan assisted. 

In a food processor mix the flour, butter, salt, chamomile flowers, dried lavender and honey together  until it resembles breadcrumbs. Add the milk and blitz again until the mixture balls together into a dough. If too sticky, add more flour.
Transfer the dough onto a lightly floured surface and roll it out to about 3-4 cm thick. Use a cookie cutter or upside down glass to make the scone shapes and transfer to the baking sheet.
Brush each scone with some milk.
Bake for 15-20 minutes until the tops of the scones are lightly golden.
Serve with some butter and honey.

Enjoy!

Scones with chamomile and lavender

33 σχόλια:

  1. Τα πιο ανοιξιάτικα ψωμάκια ever !!! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εντάξει, δεν έχω λόγια!!!
    Εχω όμως φρέσκο χαμομηλάκι που μάζεψα κι εγώ και θέλω πολύ να φτιάξω αυτά τα ξεχωριστά ψωμάκια!
    Φιλιά, καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασε τα αφού έχεις χαμομήλι, είναι όντως ξεχωριστά!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  3. Πρώτη φορα βλέπω χαμομήλι και λεβάντα σε φαγητο !! Όντως πρέπει να μυρίζουν ανοιξη!!! Σίγουρα θα τα δοκιμάσω απο περιέργεια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μυρίζουν υπέροχα ανοιξιάτικα! Θα χαρώ να μου πεις πως σου φάνηκαν!

      Διαγραφή
  4. Μα πόσο ωραία είναι η φωτογραφία με τα χαμομήλια!!!! Κλέβει την παράσταση απο τα scones που είμαι σίγουρη πως είναι υπεροχα και μυρωδάτα.
    Χρόνια Πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν είναι πανέμορφα; Τα έχω δίπλα στο παράθυρο, τα κοιτάω και μου φτιάχνουν την διάθεση!
      Χρόνια πολλά, και του χρόνου!

      Διαγραφή
  5. Όντως η φωτογραφία με τα χαμομήλια κλέβει τη παράσταση αλλά και τα scones είναι υπέροχα!!!
    Μ' αρέσει πολύ η λεβάντα και ο συνδυασμός της με το χαμομήλι θα κάνει τα ψωμάκια τόσο αρωματικά και γευστικά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Πέπη μου!
      Ο συνδυασμός είναι είναι ντελικάτος και ανοιξιάτικος!

      Διαγραφή
  6. Ζήλεψα τις εικόνες που περιγράφεις!!
    Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά!
    Πολύ πρωτότυπα τα ψωμάκια σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χρόνια πολλά και Χριστός Ανέστη Αγγελική μου!
    Πολύ μου άρεσε η παρακάτω περιγραφή σου για τα ψωμάκια: "η γεύση τους γεμάτη άνοιξη".
    Είναι ιδιαίτερα και σίγουρα πολύ αρωματικά!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ερμιόνη και χρόνια πολλά!
      Είναι όντως έτσι, σου φτιάχνουν την διάθεση τα αρώματα!
      Φιλιά :-)

      Διαγραφή
  8. Τόσο όμορφες εικόνες και τόσο αρωματικά ψωμάκια!
    Λατρεύω τα scones, γλυκά ή αλμυρά! Και τα δικά σου είναι τόσο πρωτότυπα και τόσο ανοιξιάτικα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα και χρόνια πολλά! Τι πρωτότυπη ιδέα! Ανοιξιάτικη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χάζεψα με τις φωτογραφίες σου!!!!!!!!!!!!!!!!
    Είναι πραγματικά τόσο μα τόσο τέλειες!!!!!!!!!!!
    Τι να πω? Νομίζω ότι οι φωτογραφίες κλέβουν την παράσταση από την σίγουρα υπέροχη συνταγή σου! Αλλά πραγματικά αυτή με το χαμομήλι είναι για πόστερ!!!!!!!!!!!!

    Σε φιλώ !!
    Μπράβο σου !!!!!!! Τι να πω???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοκκίνισαν τα μάγουλά μου!
      Αυτό το χαμομηλάκι ήταν τόσο όμορφο και φωτογενές από μόνο του, δεν χρειάστηκαν και πολλά...
      Με τις φωτογραφίες προσπαθώ αρκετά και χαίρομαι πάρα πολύ που σου άρεσαν!
      Φιλιά πολλά, καλημέρα!!

      Διαγραφή
  11. Cookikaki, έσκισες!
    Με μελάκι από πάνω... Από τα καλύτερά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. κ εμένα μου άρεσαν πολύ οι φωτογραφίες. έχω ξαφνιαστεί όμως με τη συνταγή σου. προσπαθώ να φανταστώ τι γεύση τους, τα αρώματα και δεν μπορώ. δεν έχω μνήμη από κάτι παρόμοιο..μάλλον θα πρέπει να τα δοκιμάσω. στα υπόψιν λοιπόν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η γεύση τους είναι πολύ φινετσάτη και "δροσιστική" ...
      Καλό βράδυ!!

      Διαγραφή
  13. Κίκα μου λατρεύω scones!! Με βλέπω αύριο το πρωί να τα φτιάχνω...έχω χαμομήλι έξω από το σπίτι μου!! Φιλάκια πολλά !! Χαίρομαι που τα πέρασες καλά και του χρόνου εύχομαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι έχω καταλάβει για την σχέση σου με τα scones!
      Αξιοποίησε το χαμομηλάκι σου, είναι ευτυχία να το έχεις εκεί δίπλα σου!
      Φιλιά πολλά!!

      Διαγραφή
  14. Τα λάτρεψα τα ψωμάκια σου και τα θέλω...

    "Άκου" τώρα τι συμβαίνει.
    Έχω ένα χωράφι γεμάτο με μαργαρίτες κίτρινες, μαργαρίτες κιτρινόασπρες αλλά και κάτι άλλες μικρότερες που τις λέω "μαργαρίτες άσπρες".
    ΔΕΝ μπορώ να ξεχωρίσω αν οι άσπρες είναι το χαμομήλι... τις μυρίζω, τις ξαναμυρίζω αλλά χαμομήλι δεν μου θυμίζουν...
    Πρέπει να το ψάξω αλλού ή να μου το δείξει κάποιος να το ξεχωρίσω...

    Τα ψωμάκια σου όμως ξεχωριστά και πολύ ιδιαίτερα!

    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Ζαμπία!
      Πιστεύω ότι οι άσπρες μαργαρίτες δεν είναι χαμομήλι γιατί το χαμομήλι έχει πολύ έντονο άρωμα και θα το καταλάβεις αμέσως!
      Ψάξε, υπάρχει παντού!!

      Διαγραφή
  15. μα τι ωραία ιδέα είναι αυτή!! πολύ πρωτότυπα scones!
    έγραψες Αγγελικούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τι ωραία και ιδιαίτερα ψωμάκια!!Θα ήθελα πολύ να τα γευτώ Αγγελική μου! Η φωτογραφία που φαίνεται το χαμομήλι,η λεβάντα, το αλεύρι και το βούτυρο μου αρέσει πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια σας μου δίνουν χαρά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...