Κυριακή 1 Μαρτίου 2015

Μαρμελαδα με μυρτιλλα, δεντρολιβανο και σπορους chia | Blueberry jam with rosemary and chia seeds

Blueberry jam chia seeds

Σε ένα πρόσφατο ταξίδι μου στη Στοκχόλμη λάτρεψα τα μύρτιλλα, κοινώς blueberries. Τα έβρισκες παντού και δεν εννοώ μόνο για αγορά, αλλά και στη φύση. Σε μια βόλτα στην εξοχή ένιωσα και πάλι παιδί και θυμήθηκα τα καλοκαίρια με τη γιαγιά μου στο χωριό που τρώγαμε φρέσκα ρεβίθια και αρακά από τον κήπο. 
Τριγυρνούσα χαρούμενη στο δάσος, μάζευα και έτρωγα τα μύρτιλλα από τους θάμνους τους.


Όταν επέστρεψα στην Ελλάδα, δεν μπορούσα να τα βρω πουθενά ή όταν τα έβρισκα η τιμή τους μου φαινόταν υπερβολική για την ποσότητά τους (ειδικά σε σύγκριση με τη Στοκχόλμη).
Έτσι, μετά από έρευνα, ανακάλυψα ένα μαγαζάκι που φέρνει νοστιμότατα μύρτιλλα κατεψυγμένα. Ήδη τα έχω χρησιμοποιήσει σε διάφορες παρασκευές όπως σε παγωτό, σε τηγανίτες και φυσικά σε blueberry pie!

Blueberry jam chia seeds
Πριν την προσθήκη των σπόρων Chia | Before Chia
Πριν από λίγες μέρες, η αγαπητή Εύη από το Healthy Cook, μάς έδειξε πώς μπορούμε να αντικαταστήσουμε το αυγό με σπόρους chia, καθώς αυτοί έχουν πηκτικές ιδιότητες. Από τη στιγμή εκείνη το βαζάκι με τα όμορφα σκουρόχρωμα σποράκια δίπλα στην βρώμη, τα οποία κάθε μέρα (ή καλύτερα νύχτα) μπαίνουν στο γάλα και ετοιμάζουν το δυναμωτικό πρωινό μου, απέκτησε άλλη μια χρήση.

Blueberry jam chia seeds
Μέτα την προσθήκη των σπόρων Chia | After Chia
Σκέφτηκα ότι αφού τα καταφέρνουν να δέσουν ένα κέικ γιατί να μην το κάνουν και με μια μαρμελάδα; Πηκτικές ιδιότητες δεν είπαμε ότι έχουν;
Ούτως ή άλλως χρειαζόμουν επιπλέον νοστιμιές για να διανθίσω το πρωινό μου.
Ένα κλωναράκι δεντρολίβανο και λίγο ξύσμα λεμονιού προστέθηκαν και έδωσαν μια νέα διάσταση στη μαρμελάδα μου.

Καλή επιτυχία!


Blueberry jam chia seeds

Μαρμελάδα με μύρτιλλα και σπόρους chia αρωματισμένη με δεντρολίβανο

Υλικά:

500 γρ. κατεψυγμένα μύρτιλλα
4 κουταλιές σούπας μέλι
1 κλωναράκι δεντρολίβανο
λίγο ξύσμα λεμονιού
40 γρ. σπόρους chia

Εκτέλεση:

Σε μια αντικολλητική κατσαρόλα βάζουμε τα μύρτιλλα, το μέλι και το δεντρολίβανο και τα αφήνουμε να βράσουν σε χαμηλή φωτιά για 10 λεπτά. Έπειτα προσθέτουμε τους σπόρους chia, ανακατεύουμε καλά και βράζουμε για ακόμη 10 λεπτά ανακατεύοντας συχνά για να μην κολλήσει.
Αφαιρούμε το δεντρολίβανο, την αφήνουμε να κρυώσει και αδειάζουμε σε βαζάκι. Τοποθετούμε τη μαρμελάδα στο ψυγείο όπου διατηρείται έως και για 10 ημέρες.

Σημειώσεις: Μπορούμε να αντικαταστήσουμε τα μύρτιλλα με φράουλες, βατόμουρα ή με ποικιλία αυτών. 
Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τους σπόρους chia, δείτε και εδώ

Blueberry jam chia seeds

In a recent trip I made to Stockholm, I fell in love with blueberries. You could find them everywhere, even in nature. I felt so happy wandering in the woods , where I picked and ate blueberries right from the shrubs.
When I got back to Greece, it was quite difficult for me to purchase fresh blueberries, so I turned to a small local store with really tasty frozen ones. Since then I've been using them in ice creams, pancakes and of course my favorite blueberry pie.
When some days ago dear Evi from Healthy Cook showed us how to subtitute eggs with chia seeds,which also possess a thickening ability, ideas started getting into my head. Why not use them then to thicken my jam?
So the decision was made and with the help of rosemary and lemon I made an exquisite jam for my bread or my porridge.

Good luck!

Blueberry jam chia seeds


Blueberry jam with chia seeds and rosemary

Ingredients:

500 gr. frozen blueberries
4 tbsp honey or maple syrup
1 sprig of rosemary
some lemon zest
40 gr. chia seeds

Preparation:

In a non-stick pan put blueberries, honey, rosemary and lemon zest and boil in low heat for 10 minutes. Then add the chia seeds and continue boiling for another 15 minutes stiring occasionaly so it doesn't stick to the bottom.
Remove rosemary, let it cool and pour in an air-tight container. You can keep the jam for up to 10 days in the fridge.

Notes: Instead of blueberries you can use all kinds of berries or a mix of them.
You can learn more about chia seeds here.

Blueberry jam chia seeds

37 σχόλια:

  1. Σας καλούμε για πρωινό! Εσάς και τη μαρμελάδα σας! :-) Φαίνεται τέλεια!! Κοίτα να δεις τι κάνουν τα chia!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες; Μικρά και θαυματουργά!!
      Η μαρμελάδα μου και εμείς δεχόμαστε την πρόσκλησή σας για πρωινό στο μπαλκόνι με τα πουλάκια!

      Διαγραφή
  2. That looks so good! I really want to try it as I also love blueberries :)

    Sarah | Sarahanne14

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγγελική πολλά μπράβο !!! Δυνατή η σημερινή σου πρόταση: συνταγή και παρουσίαση !!! Μύρτιλλα βρίσκει κανείς και ελληνικά, από την Δράμα, αλλά προς το καλοκαίρι .. υπέροχος καρπός :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Άρη!
      Μα δεν είναι υπέροχα τόσο σε γεύση όσο και σε χρώμα;
      Κάπου στις διαδικτυακές μου αναζητήσεις εντόπισα κι εγώ τα μύρτιλλα Δράμας και περιμένω να τα γευτώ και πάλι φρέσκα!
      Σ'ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  4. Αγγελική μπράβο ... είναι υπέροχη η μαρμελάδα σου!!! Και οι φωτό σου τέλειες... απλά τέλειες!!!! Να σε ρωτήσω κάτι επειδή δεν έχω δοκιμάσει σπόρους Chia επηρεάζουν καθόλου την γεύση της μαρμελάδας ή όχι. Το δεντρολίβανο παντως πρέπει να της ταιριάζει καταπλητικά!!!
    Καλή σου μέρα και καλό μήνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και καλό μήνα!
      Την υφή μπορώ να πω ότι επηρεάζουν περισσότερο παρά την γεύση, με την έννοια ότι δεν είναι τόσο λεία όσο άλλες μαρμελάδες.
      Ναι,το δεντρολίβανο ταίριαξε απόλυτα!
      Ευχαριστώ!!

      Διαγραφή
  5. Μπράβο, Cookikaki!
    Μαρμελάδα σε τραγανό ψωμάκι, υπέροχο. Μου άρεσαν πολύ και τα μπολάκια, ωραία παρουσίαση :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μόνο σε ετοιμη μαρμελαδα εχω δοκιμασει μύρτιλλα και πρ ολα αυτα μου αρεσε πολύ!
    Η μαρμελαδα σου φαινεται θεική... νομιζω οτι θα πηγαινει πολύ και με παγωτάκι ;)

    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, μου έδωσες ιδέα για το παγωτό!!
      Καλή εβδομάδα και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  7. Αυτην την μαρμελαδα ΠΡΕΠΕΙ να τηνδοκιμασω!!!!εξαιρετικη μπραβο!!!!τα bluberries ειναι το φρουτο της πολης μου ετσι λενε,το φρουτο της Δραμας!!!!κανουν απο λικερ μεχρι και τσαι!!αρα την επομενη φορα που θα θελεις bluberries ξερεις που θα ερθεις,αχαχα!!!πολλα φιλια!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπότε αφού αγαπώ τα μύρτιλλα, αγαπώ και την Δράμα κι ας μην έχω έρθει ποτέ..Τώρα βέβαια έχω άλλον ένα λόγο!
      Σ'ευχαριστώ, φιλιά!!

      Διαγραφή
  8. Μα ειναι οντως μαγικο αυτο το σπορακι!!!!! Πολυ ωραια η μαρμελαδα σου. Και σαν γλυκο του κουταλιου την βλεπω και δεν με χαλαει καθολου!!!!
    Μπραβο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, είδες τι σποράκι είναι αυτό...
      Σ'ευχαριστώ Χρυσαυγή μου, φιλιά!

      Διαγραφή
  9. έφτιαξες την απόλυτη μαρμελάδα!! δεν μπορείς να φανταστείς πόσο μου αρέσουν τα μύρτιλλα!!!
    είμαι πολύ περίεργη να τη δοκιμάσω με το δεντρολίβανο!
    μπορείς να φτιάξεις την μαρμελάδα και χωρίς να την βράσεις. είχα κάνει μια με φράουλες και σπόρους chia πέρυσι. απλά την αφήνεις κάποιες ώρες στο ψυγείο. δοκίμασέ την κι έτσι!
    φιλιά και καλό μήνα Αγγελική μου!!

    ΥΓ. θα πάμε μαζί στην Κική, να δούμε και την Δράμα!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χθες συζητούσα με μια φίλη για την μαρμελάδα χωρίς βράσιμο!! Άντε, να βγουν οι φράουλες και θα το δοκιμάσω σίγουρα!!
      Ναι ναι, πάμε μαζί να "οργώσουμε τις μυρτιλλιές" , χαχα!
      Καλό μήνα Εύη, φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. Πολύ νόστιμη δείχνει .Θα μπω να διαβάσω για τα chia.Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. τι μου θύμισες!!! κι εγώ στο εξωτερικό είχα γνωρίσει τα μύρτιλλα κι έγιναν το αγαπημένο μου φρούτο! πόσα χρόνια περίμενα για να τα βρω κι εδώ!!! τώρα εκτός από κατεψυγμένα φέρνουν ευτυχώς και φρέσκα!!
    εξαιρετική η μαρμελάδα σου!! ξεχωρίζει με το δεντρολίβανο και είναι και υγιεινή!!
    θα τη δοκιμάσω σίγουρα!!

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι ναι Πέπη, θα βάλουμε βανάκι να πάμε όλοι Δράμα για μύρτιλλα!!
      Καλό βράδυ, φιλάκια!!

      Διαγραφή
  12. Εγώ πάλι στη Στοκχόλμη χάζευα μάζευα ψώνια/ χάζευα μαγαζι/αξανθούς σκανδιναβούς να κάνουν αθλοπαιδίες και έπινα μπύρες... Τι ωραία που έκανες κάτι εναλλακτικό και βγήκες παραέξω (και με κάνεις να νιώθω πολύ πεζή, εχεχεχε). Επίσης αυτό που είχα παρατηρήσει παντού ήταν μανιτάρια chanterelle, ίσως επειδή δεν τρώω τόσο πολύ φρούτα. Η μαρμελάδα σου πάντως φάινεται όνειρο, ότι πρέπει για γλυκό πρωινό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Τάνια!
      Για να μη σε κάνω να νιώθεις πεζή θα σου πω πως ορκίστηκα την επόμενη φορά που θα πάω Στοκχόλμη να πάω με φορτηγό για να μπορέσω να αγοράσω όσα περισσότερα μπορώ...
      Η μαρμελάδα όντως είναι ιδιαίτερα νόστιμη πάνω σε ψημένο ψωμάκι για πρωινό!

      Διαγραφή
  13. Πολύ καλή ιδέα να χρησιμοποιήσεις σπόρους chia στην μαρμελάδα! Φαίνεται υπέροχη.
    Μακάρι και εδώ να μπορούσαμε να βρούμε με τόση ευκολία όλα τα berries που βρίσκεις στην Ευρώπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και μένα μου λείπουν όλα τα berries, έχεις δίκιο... Έλα και συ μαζί μας στο βανάκι με τους blueberry lovers το καλοκαίρι, με προορισμό τη Δράμα!

      Διαγραφή
    2. Μου βάζετε ιδέες για καλοκαιρινό γαστριμαργικό τουρισμό για foodbloggers...

      Διαγραφή
  14. Λοιπόν α. Πού είναι αυτό το μαγαζάκι να το χρυσώσω; β. Έχουμε το ίδιο πιάτο (εκπληκτικό έτσι;;), γ. Πότε θα πάμε Στοκχόλμη ή Δράμα ; Χα χα!! Τέλεια η μαρμελάδα φαίνεται πολύ πολύ θρεπτική αφού είναι full στα superfoods!! Λατρεύω την προσθήκη δεντρολίβανου!! Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν α. Είναι ένα ρώσικο μαγαζί/σούπερ μάρκετ στην Πατησίων β. Ωραίο πιάτο ε;; και βολικό για φωτογραφίσεις! γ. Το βαν θα το κάνουμε πούλμαν με τόσες συμμετοχές..χαχα!!
      Σ'ευχαριστώ Αθηνούλα, φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  15. Λατρεύω ό,τι περιέχει μύρτιλλα, τα οποία εκτός από δυσεύρετα και πανάκριβα, είναι και ιδιότροπα. Αρνούνται να επιβιώσουν στη γλάστρα όσες φορές κι αν προσπάθησα. Τα περιποιήθηκα, τα τάϊσα, τα πότισα, μόνο που δεν τους τραγούδησα αλλά αποτέλεσμα μηδέν. Μετά από λίγο χάλασαν και το όνειρο μου να κόβω φρέσκα μύρτιλλα από τον κήπο μου, πήγε περίπατο.
    Τα καταψυγμένα φρούτα δεν μου πολυαρέσουν αλλά για μαρμελάδα είναι μια χαρά. Η δική σου φαίνεται υπέροχη και λαχταριστή! Μου αρέσει πολύ που δεν έχει ζάχαρη και η χρήση σπόρων Chia ως πηκτικό μέσο, είναι κάτι που θέλω να δοκιμάσω εδώ και καιρό.
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Νανά!
      Κι εγώ, κάθε φορά που βλέπω στα φυτώρια τα γλαστράκια μπαίνω στον πειρασμό αλλά δεν το κάνω γιατί ξέρω ότι θα έχω αντίστοιχα αποτελέσματα. Έλα και συ μαζί μας στην Δράμα το καλοκαίρι για να κάνουμε το όνειρο πραγματικότητα.
      Πάντως συμφωνώ για τα κατεψυγμένα φρούτα αλλά για μαρμελάδες και γλυκιές πίτες είναι μια χαρά.
      Θα χαρώ να μου πεις την γνώμη σου εάν την δοκιμάσεις!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  16. Σκέτο κόσμημα η μαρμελάδα και οι φωτογραφίες σου!Ιδιαίτερη, με σπιρτάδα και γούστο! Μπράβο Αγγελική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Συγχαρητήρια για την συνταγή. Τα μύρτιλλα είναι ένα εκπληκτικό φρούτο που επιτέλους πρέπει να γνωρίσουν οι Έλληνες και να τα βάλουν στην διατροφή τους!Είμαστε καλλιεργητές blueberry από τον Έβρο και δημιουργήσαμε site ώστε να διαθέτουμε online blueberries με αποστολή ΔΩΡΕΑΝ σε όλη την Ελλάδα ξεκινώντας από το ερχόμενο καλοκαίρι. Παρακαλούμε ρίξτε μια ματιά στο www.greatblueberries.gr
    Ευχαριστούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ τόσο για την επίσκεψη όσο και για το σχόλιο.
      Τα μύρτιλλα είναι όντως εκπληκτικό φρούτο και συμφωνώ απόλυτα στο ότι πρέπει να γίνει περισσότερο γνωστό στην Ελλάδα.
      Εύχομαι ό,τι καλύτερο για την παραγωγή σας και σίγουρα θα δοκιμάσω τους πρώτους καλοκαιρινούς καρπούς!

      Διαγραφή

Τα σχόλια σας μου δίνουν χαρά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...