Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

Παραδοσιακη Λαδορεβανι | Traditional Semolina Delicacy

Traditional Semolina Delicacy Olive Oil

Όταν ακούω για ρεβανί, στο μυαλό μου έρχεται η εικόνα του γλυκού που βλέπεται. Χωρίς σιρόπια, χωρίς αυγά, χωρίς άρωμα από μαστίχα...
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Αγρίνιο κι εκεί δεν έχουμε άλλη συνταγή για ρεβανί. Είναι ένα γλυκό νηστίσιμο που όμως το φτιάχνουμε κάθε εποχή του χρόνου, άσχετα από περιόδους νηστείας. Είναι επίσης συνυφασμένο με χαρμόσυνα γεγονότα και συνήθως αποτελεί κέρασμα μαζί με κουραμπίεδες σε γάμους και αρραβώνες. Και πιστέψτε με, το λέω εκ πείρας, έχει μεγάλη πέραση και ειδικά στους μη ντόπιους...


Είναι πολύ εύκολο στην παρασκευή του και πολύ πιο ελαφρύ από την αυγορεβανί. Το μόνο που πρέπει να προσέξετε είναι να μην καείτε καθώς το μείγμα όταν βράζει κοχλάζει. 
Η συνταγή είναι της θείας μου, η οποία είναι η γκουρού όχι μόνο της ρεβανί, αλλά και πολλών οικογενειακών εδεσμάτων που θα σας ετοιμάσω μελλοντικά.

Καλή επιτυχία!

Λαδορεβανί Αγρινίου

Υλικά:

300 ml ηλιέλαιο
200 ml ελαιόλαδο
1 κιλό κρυσταλλική ζάχαρη
3 κουταλιές σούπας μέλι
3 ποτήρια νερό, περίπου 1000ml
ξύσμα & χυμό από 1 λεμόνι
500 γρ σιμιγδάλι ψιλό
250 γρ. σιμιγδάλι χοντρό
Αμύγδαλα ξασπρισμένα
Ζάχαρη και κανέλα για το σερβίρισμα

Σκεύη: Ταψί φούρνου 38x28cm
           Περίπου 20-25 κομμάτια

Traditional Semolina Delicacy

Εκτέλεση:

Ρίχνουμε σε μια κατσαρόλα με βαρύ πάτο όλα τα υγρά υλικά, την ζάχαρη και το ξύσμα και αφού βράσουν προσθέτουμε το σιμιγδάλι, ψιλό και χοντρό, σιγά σιγά ανακατεύοντας διαρκώς για να μην σβολιάσει. Μόλις το μείγμα σφίξει (σχεδόν αμέσως) και ξεκολλάει από τα τοιχώματα της κατσαρόλας το αδειάζουμε στο ταψί. Το στρώνουμε ομοιόμορφα με μια ξύλινη σπάτουλα. Κόβουμε σε ρόμβους και σε κάθε κομμάτι τοποθετούμε ένα ξασπρισμένο αμύγδαλο.
Ψήνουμε αρχικά στους 200°C για 20 λεπτά και μετά χαμηλώνουμε στους 180°C για άλλα 40 λεπτά, μέχρι να ροδίσει η επιφάνεια.
Μόλις το βγάλουμε από τον φούρνο θα είναι ακόμη μαλακό αλλά όσο κρυώνει η επιφάνειά του θα γίνεται κριτσανιστή. Αφήνουμε να κρυώσει τελείως.
Στολίζουμε με ζάχαρη και κανέλα.

Καλή απόλαυση!

Traditional Semolina Delicacy Olive Oil

The dessert I am presenting is a traditional recipe from my hometown, Agrinio, situated in west Greece. It's a typical dessert for celebrations.
It's dairy and egg free and really easy to prepare.
I got this recipe from my aunt which is like the expert in all the family treats, some of which I am going to prepare for you in the future.
Beware during the preparation of the mixture, because it will be boiling hot.

Good Luck!

Traditional Semolina Dessert with Olive Oil

Ingedients:

200 ml olive oil
300 ml vegetable oil
1 kg refined sugar
3 tbsp honey
3 cups tap water , aprox. 1000ml
zest & juice of 1 lemon
500 gr semolina flour
250 gr semolina
blanched almonds
sugar & cinnamon for decoration

Baking Dish 38x28 cm
About 20-25 pieces

Preparation:

In a heavy bottom pan, bring to boil all the liquids, sugar and lemon zest. Then add the semolina and semolina flour whisking continuously so as it will not curdle. Immediately after it starts to set pour the mixture in the baking dish and spread evenly with a wooden spatula. Cut in diamond shaped pieces and place a blanched almond on top of each piece.
Bake at 200°C for 20 minutes and lower to 180°C and bake for another 40 minutes, until the surface turns brown.
When removed from the oven it will be still soft, but as it starts to cools down its surface will start turning crunchier. 
After it has completely cooled down, adorn with cinnamon and sugar.

Enjoy!!

Traditional Semolina Delicacy Olive Oil

30 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Πέπη μου! Είναι όντως ωραίο,ελπίζω κάποια στιγμή να το δοκιμάσεις!

      Διαγραφή
  2. σε αγαπαω ακομα περισσοτερο πλεον για την καταγωγη σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το έχω δοκιμάσει ήδη και είναι πραγματικά πολύ νόστιμο! Αλλά πόσο καλά θα ήταν να το έτρωγα ξανά το Σάββατο, με καφεδάκι, στο κέντρο της πόλης ;)
    Ευχαριστούμε, Cookikaki μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι ότι έτσι όπως το θέτεις δεν μπορώ να σου το αρνηθώ!
      Ευχαριστώ Yu Lee!

      Διαγραφή
  4. Τι ωραίο !! και πόσο ωραία ειδικά η πρώτη φωτογραφία !!! Καλό βράδυ Αγγελική !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δελεαστικότατη πρόταση!
    Ποτέ δεν λέμε όχι σε ένα τόσο καλοφτιαγμένο παραδοσιακό ραβανί!
    Ο δίσκος, το σερβίρισμα, το λικεράκι, όλα ένα υπέροχο, καλόγουστο και σωστά φωτογραφημένο σύνολο!

    Καλά κούλουμα Αγγελική και να περάσεις ένα όμορφο τριήμερο!
    Ζαμπία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ζάμπια,σ'ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Είναι παραδοσιακό γλύκισμα και θέλει και το αντίστοιχο σερβίρισμα. Κάποια πράγματα είναι σταθερές αξίες.
      Καλά κούλουμα και καλά να περάσεις και συ!

      Διαγραφή
  6. Τι όμορφα που το έχεις σερβισριμένο...
    με το λικερακι του!
    Καλό σου βράδυ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ όμορφο γλυκό και εξ ίσου ωραία παρουσιασμένο!!! Σ' ευχαριστούμε για την επίσκεψη στο μπλογκ μας, καλό τριήμερο, ΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα! Ευχαριστώ κι εγώ για την επίσκεψη και τα σχόλια!
      Καλό τριήμερο!!

      Διαγραφή
  8. Τέλεια συνταγή! Αυτό το γλυκό μου θυμίζει τόσο πολύ τα παιδικά μου χρόνια στο χωριό μου, το ξακουστό Ζευγαράκι Μακρυνείας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ νόστιμο φαίνεται! Καλό τριήμερο!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. πωωωω!! από την ώρα που το είδα στο facebook το έχω στο μυαλό μου! τα σιροπιαστά δεν τα πολυσυμπαθώ (αν και η μητέρα μου φτιάχνει τέλειο σάμαλι...). θα δοκιμάσω σίγουρα την Αγρινιώτικη εκδοχή! ;) τώρα που αρχίζει και η νηστεία θα είναι ότι πρέπει!
    καλό τριήμερο Αγγελική μου!! φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οο, ευχαριστώ Εύη μου! Δοκίμασέ την, είναι κάτι τελείως διαφορετική από την σιροπιαστή εκδοχή!
      Καλό τριήμερο, τα φιλιά μου!!!

      Διαγραφή
  11. Καλησπέρα και από κοντά Κίκα. Υπέροχο φαίνεται το ραβανί σου αν και δεν νομίζω
    να έχω ξαναφάει αυτή την εκδοχή. Μου αρέσουν πολύ τα παραδοσιακά σιροπιαστά
    και αυτή τη συνταγή θα την δοκιμάσω σίγουρα.
    Καλό τριήμερο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την! Θα χαρώ πολύ να την δοκιμάσεις να μου πεις την γνώμη σου!
      Καλό τριήμερο, καλά να περάσεις!

      Διαγραφή
  12. Πολύ ωραίο Αγγελική μου!!
    Φαίνεται εξαιρετικό και πολύ μου αρέσει έτσι χωρίς αυγά.
    Η αλήθεια είναι ότι είμαι λίγο ''παράξενη'' στο ραβανί. Δεν μου αρέσει να ''μυρίζει'' το αυγό. Πρέπει να είναι καλοφτιαγμένο.

    Το δικό σου θα το δοκιμάσω σίγουρα γιατί το ζήλεψα μόνο από τις φωτογραφίες ;)

    Ωραία παρουσίαση.

    Καλή Σαρακοστή να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα!
      Σ'ευχαριστώ πολύ!!
      Θέμα με το αυγό σίγουρα δεν θα έχεις σε αυτή την ρεβανί...
      Καλή Σαρακοστή!

      Διαγραφή
  13. Ηρθα κι γωωωω Κικα!!!
    Η γιαγια μου με φωναζε κι εμενα κικα...απο το Κυριακη ομως!
    καταρχην να πω χαιρομαι που "βραθηκαμε",το ονομα cookika εξαιρετικη ιδεα,το μπλογκ σου με μια πρωτη ματια που προλαβα, καλογουστο και εμφανισιμο και πολλα συγχαρητηριααα!!!!!!
    Επεσα σε ενα αγαπημενο μουγλυκο που μου θυμιζει την παιδικη μου ηλικια!Μου αρεσε πολυ η δικη σου εκδοχη(της θειας) που ειναι και πανευκολη και θα την δοκιμασω σιγουρα!!!!
    φιλια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήλθες Κική!
      Σ'ευχαριστώ κι εγώ για τα καλά σου λόγια και το σχόλιό σου!
      Θα χαρώ να δοκιμάσεις την εκδοχή της θείας και να μου πεις την γνώμη σου!
      Καλή συνέχεια, φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Μμμ δεν έχω δοκιμάσει και με έπεισες να το κάνω!Χα χα το ξέρω δυσκολεύτηκες πολύ να με πείσεις ε? :P Καλή συνέχεια κοριτσάκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χα χα! Θα χαρώ να την δοκιμάσεις και να μου πεις την άποψή σου!
      Καλημέρα!

      Διαγραφή

Τα σχόλια σας μου δίνουν χαρά!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...